معرفی نویسنده

معرفی حسن ذوالفقاری و 5 اثر برجسته وی

معرفی حسن ذوالفقاری و 5 اثر برجسته وی2

معرفی حسن ذوالفقاری و 5 اثر برجسته وی

حسن ذوالفقاری، نویسنده و پژوهشگر ادبی

حسن ذوالفقاری، نویسنده و پژوهشگر ادبی ایرانی بود که در سال ۱۳۴۵ در تهران متولد شد. او تحصیلات خود را در رشتهٔ زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه تربیت مدرس به پایان رساند و سپس به تدریس در این دانشگاه پرداخت.

ذوالفقاری، علاوه بر تدریس، به نگارش کتاب و مقاله نیز می‌پرداخت. او در زمینهٔ ادبیات عامه، به‌ویژه داستان‌های عامیانهٔ ایرانی، پژوهش‌های گسترده‌ای انجام داد و آثار متعددی در این زمینه منتشر کرد.

ذوالفقاری، در سال ۱۳۹۶، در سن ۵۱ سالگی، درگذشت.

زندگی‌نامه حسن ذوالفقاری

حسن ذوالفقاری در سال ۱۳۴۵ در تهران متولد شد. او تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در تهران گذراند و سپس در سال ۱۳۶۴ وارد دانشگاه تربیت مدرس شد و در رشتهٔ زبان و ادبیات فارسی به تحصیل پرداخت.

ذوالفقاری، پس از پایان تحصیلات دانشگاهی، به تدریس در دانشگاه تربیت مدرس پرداخت. او همچنین، به نگارش کتاب و مقاله نیز می‌پرداخت.

ذوالفقاری، در سال ۱۳۹۶، به دلیل ایست قلبی، در سن ۵۱ سالگی، درگذشت.

 

معرفی حسن ذوالفقاری و 5 اثر برجسته وی3

برای شناخت و خرید کتاب‌های حسن ذوالفقاری از مجموعه کتاب‌های کتاب فروشی اینترنتی چشمه دلشدگان مشهد بصورت اینترنتی از اینجا اقدام فرمایید

این مطلب را از دست ندهید  محمد کلباسی کیست و معرفی 4 اثر برجسته وی

آثار حسن ذوالفقاری

ذوالفقاری، در زمینهٔ ادبیات عامه، به‌ویژه داستان‌های عامیانهٔ ایرانی، پژوهش‌های گسترده‌ای انجام داد و آثار متعددی در این زمینه منتشر کرد. از جمله آثار او در این زمینه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آیین نگارش و ویرایش
زبان و ادبیات عامه ایران
فارسی عمومی: برگزیده ی متون فارسی و آیین نگارش
چهار درويش
ادبیات مکتب‌خانه‌ای ایران

ذوالفقاری، همچنین، در زمینهٔ ادبیات داستانی نیز آثاری منتشر کرد. از جمله آثار او در این زمینه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

داستان‌های امثال
مجموعه داستان‌های کوتاه
داستان‌های آموزنده
سبک نگارش

سبک نگاری آثار حسن ذوالفقاری

سبک نگارش ذوالفقاری، ساده و روان است. او در آثار خود، از زبان محاورهٔ مردم استفاده می‌کند و سعی می‌کند تا مفاهیم و موضوعات پیچیده را به‌طور ساده و قابل فهم بیان کند.

ذوالفقاری، در آثار خود، به مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی ایران نیز می‌پردازد. او سعی می‌کند تا با نگاهی انتقادی به این مسائل، به آگاهی و رشد جامعه کمک کند.

جایزه‌های ادبی دریافت شده توسط حسن ذوالفقاری

حسن ذوالفقاری، در طول فعالیت ادبی خود، جوایز متعددی را دریافت کرده‌است. از جمله این جوایز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جایزهٔ کتاب سال جمهوری اسلامی ایران (۱۳۸۹) برای کتاب «زبان و ادبیات عامه ایران»
جایزهٔ کتاب سال جمهوری اسلامی ایران (۱۳۹۵) برای کتاب «داستان‌های امثال»
میراث

حسن ذوالفقاری، یکی از مهم‌ترین چهره‌های ادبیات عامهٔ ایران در قرن بیستم بود. او با پژوهش‌های خود، به شناخت و معرفی این گنجینهٔ ارزشمند فرهنگی کمک کرد.

آثار ذوالفقاری، همچنان مورد توجه و استفادهٔ پژوهشگران و علاقه‌مندان به ادبیات عامهٔ ایران است. او با آثار خود، تأثیری ماندگار بر ادبیات عامهٔ ایران گذاشت.

این مطلب را از دست ندهید  معرفی نویسنده کیم یونگ-ها

 

معرفی حسن ذوالفقاری و 5 اثر برجسته وی1

سخن آخر

حسن ذوالفقاری، نویسنده و پژوهشگر ادبی بود که با آثار خود، به شناخت و معرفی ادبیات عامهٔ ایران کمک کرد. او یکی از مهم‌ترین چهره‌های ادبیات عامهٔ ایران در قرن بیستم بود و آثار او همچنان مورد توجه و استفادهٔ پژوهشگران و علاقه‌مندان به این گنجینهٔ ارزشمند فرهنگی است.

 

برای خرید کتاب در مشهد و سراسر ایران، به هر عنوانی که علاقه داشته باشید و در هر رده سنی که باشید در بهترین کتابفروشی مشهد ، بهترین شهرکتاب و پردیس کتاب مشهد می‌توانید کتاب مناسب خود را پیدا کنید و از طریق وب سایت خرید کتاب آنلاین دلشدگان نسبت به تهیه آن اقدام کنید . مثل همیشه می‌توانید خیلی راحت و فوری از وبسایت خرید کنید برای این کار کافیست اسم کالا / کتاب را در پنجره جستجو بنویسید و بعد دکمه خرید را بزنید .

در انتهای صفحه نظر خود را در مورد مطلب منتشر شده با ما مطرح نمایید و در صورت تمایل در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *