معرفی نویسنده

محمد کلباسی کیست و معرفی 4 اثر برجسته وی

محمد کلباسی کیست و معرفی 4 اثر برجسته وی4

محمد کلباسی کیست و معرفی 4 اثر برجسته وی

معرفی نویسنده

محمد کلباسی نویسنده ایرانی بود که در سال ۱۳۲۲ در اصفهان متولد شد. او نگارش داستان کوتاه را از سال ۱۳۴۰ شروع کرد و با نوشتن و انتشار چند داستان کوتاه در جنگ اصفهان و سایر مجلات ادبی شناخته شد.

 

محمد کلباسی، در تاریخ ۹ آبان ۱۳۹۶، به دلیل بیماری درگذشت. او در زمان مرگ، ۷۴ سال داشت.

کلباسی، همراه با هوشنگ گلشیری و ابوالحسن نجفی از مؤسسان جریان داستان‌نویسیِ جنگ اصفهان بود. داستان‌های کلباسی، که عمدتاً در قالب رئالیسم اجتماعی نوشته شده‌اند، به مسائل و مشکلات اجتماعی و سیاسی ایران می‌پردازند.

 

محمد کلباسی کیست و معرفی 4 اثر برجسته وی4

آثار نویسنده

از جمله آثار محمد کلباسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سرباز کوچک (۱۳۵۸)
این کتاب، مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه است که در دههٔ ۱۳۴۰ و ۱۳۵۰ نوشته شده‌اند. داستان‌های این کتاب، به مسائل و مشکلات اجتماعی و سیاسی ایران می‌پردازند.

صورت ببر (۱۳۶۳)
این کتاب، مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه است که در دههٔ ۱۳۵۰ و ۱۳۶۰ نوشته شده‌اند. داستان‌های این کتاب، به مسائل و مشکلات اجتماعی و سیاسی ایران، به‌ویژه جنگ ایران و عراق، می‌پردازند.

نوروز آقای اسدی (۱۳۶۴)
این کتاب، داستانی بلند است که در دههٔ ۱۳۶۰ نوشته شده‌است. داستان این کتاب، دربارهٔ مردی است که در جنگ ایران و عراق، مجروح شده‌است و به خانه بازگشته‌است.

او (۱۳۹۶)
این کتاب، مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه است که در دههٔ ۱۳۸۰ و ۱۳۹۰ نوشته شده‌اند. داستان‌های این کتاب، به مسائل و مشکلات اجتماعی و سیاسی ایران، به‌ویژه مسائل فرهنگی و مذهبی، می‌پردازند که این کتاب در نشرچشمه منتشر گردیده است.

این مطلب را از دست ندهید  آقای مهرجویی تولدتان مبارک

سبک نگارش آثار محمد کلباسی

سبک نگارش محمد کلباسی، رئالیسم اجتماعی است. او در داستان‌های خود، به مسائل و مشکلات اجتماعی و سیاسی ایران می‌پردازد. داستان‌های کلباسی، معمولاً از نظر ساختار و محتوا، ساده و روان هستند. او در داستان‌های خود، از زبان محاورهٔ مردم استفاده می‌کند و سعی می‌کند تا شخصیت‌های خود را به‌طور واقعی و ملموس به تصویر بکشد.

موضوعات

موضوعات داستان‌های محمد کلباسی، عمدتاً اجتماعی و سیاسی هستند. او در داستان‌های خود، به مسائلی مانند فقر، بیکاری، تبعیض، و نابرابری اجتماعی می‌پردازد. همچنین، او در داستان‌های خود، به مسائل سیاسی ایران، مانند انقلاب اسلامی و جنگ ایران و عراق، می‌پردازد.

جایزه‌های ادبی محمد کلباسی

محمد کلباسی، در طول فعالیت ادبی خود، جوایز متعددی را دریافت کرده‌است. از جمله این جوایز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جایزهٔ ویژهٔ مجلهٔ ادبی جنگ اصفهان (۱۳۵۵)
جایزهٔ ویژهٔ جشنوارهٔ داستان‌نویسی اصفهان (۱۳۵۶)
جایزهٔ ویژهٔ جشنوارهٔ داستان‌نویسی اصفهان (۱۳۶۴)

برای خرید کتابهای محمد کلباسی از مجموعه کتاب‌های کتاب فروشی آنلاین چشمه دلشدگان مشهد بصورت اینترنتی از اینجا اقدام فرمایید

برای خرید کتاب در مشهد و شراسر کشور بصورت اینترنتی در هر زمینه‌ای که علاقه داشته باشید و در هر رده سنی که باشید در بزرگترین کتاب فروشی اینترنتی مشهد می‌توانید کتاب مناسب خود را پیدا کنید و از طریق شهرکتاب ها و پردیس کتاب مشهد در سراسر ایران و نیز وب سایت کتاب فروشی انلاین دلشدگان نسبت به تهیه آن اقدام کنید . مثل همیشه می‌توانید خیلی راحت و فوری از وبسایت خرید کنید برای این کار کافیست اسم کالا / کتاب را در پنجره جستجو بنویسید و بعد دکمه خرید را بزنید .

این مطلب را از دست ندهید  معرفی نویسنده کیم یونگ-ها

در انتهای صفحه نظر خود را در مورد مطلب منتشر شده با ما مطرح نمایید و در صورت تمایل در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *