اخبار, رویداد فرهنگی

گزارش نشست تاب‌ آوری با ادبیات همراه با مهدی یزدانی خرم

تاب‌آوری با ادبیات 

   در پنجاه‌وهفتمین نشست فرهنگی که به همت کتاب‌فروشی چشمه‌ی دلشدگان، به نام «تاب‌آوری با ادبیات»  در تاریخ پنجم اسفندماه با حضور  حسین عباس‌زاده، نویسنده‌ی مشهدی، و جمعی از علاقه‌مندان ادبیات  در مشهد برگزار شد، مهدی یزدانی‌خرم درباره‌ی اهمیت ادبیات در زندگی روزمره و بزنگاه‌های فرهنگی و سیاسی صحبت کرد. از مهم‌ترین نکاتی که در این جلسه بیان شد نقش ادبیات در نشان دادن تنها نبودن انسان در مواجه با تجریبات مختلف زندگی بود؛ هرچند ادبیات شخصی بودن دردها، رنج‌ها و لذت‌های هر فرد را به ما یادآوری می‌کند اما هم‌چنان این کارکرد را هم دارد که اندیشه‌ی نادرستِ تنها بودن در تجربه‌ی غم‌ها و مصائب را در ذهن ما، به عنوان خواننده، کم‌رنگ کند.
   مهدی یزدانی‌خرم در ادامه  عنوان کرد که هرچند ممکن است ادبیات داستانی و روایی به طور مستقیم در انقلاب‌ها تاثیرگذار نباشند اما تاثیر مستقیمی بر تربیت نسل‌هایی داشته‌اند که تغییرات بطنی و عمیقی در جوامع ایجاد کرده‌اند.
   در مباحث مطرح‌شده در این نشست مهدی یزدانی‌خرم رویکردی که ادبیات را به ادبیات نخبه‌گرایانه و ادبیات عامه‌پسند تقسیم می‌کند، نقد کرد. او افزود بر خلاف نگرش بدبینانه‌ای که خیلی از افراد ممکن است نسبت به میزان مطالعه‌ی ایرانیان داشته باشند، میزان مطالعه‌ی افراد در این روزها قابل‌توجه و امیدبخش است‌. از نمود‌های این اتفاق می‌توان به افزایش تعداد عنوانین کتاب‌های چاپ‌شده در سال‌های اخیر نسبت به سال‌های گذشته اشاره کرد. مسئله‌ی جالب‌توجه دیگر افزایش شمار نویسندگان زن در این سال‌ها نسبت به قبل و اوایل انقلاب است‌.

این مطلب را از دست ندهید  رونمایی و بررسی کتاب (سین سوگ ، عین عشق) نوشته غزاله صدر با گرامیداشت یاد و خاطره دکتر حمیدرضا صدر

 

  • گزارش : ملیکا عسکری

  • عکس : آرمینا ارحامی

 

 

برخی عناوین کتابهای مهدی یزدانی خرم که برای خرید اینترنتی کتاب از لینک های زیر میتوانید اقدام نمایید

عکسهای گزارش نشست تاب‌ آوری با ادبیات همراه با مهدی یزدانی خرم

برای خرید کتاب در مشهد، به هر عنوانی که علاقه داشته باشید و در هر رده سنی که باشید در بزرگترین سایت کتابفروشی مشهد کتابفروشی چشمه دلشدگان ، نسبت به تهیه آن اقدام کنید . مثل همیشه می‌توانید خیلی راحت و فوری از وبسایت خرید کنید برای این کار کافیست اسم کالا / کتاب را در پنجره جستجو بنویسید و بعد دکمه خرید را بزنید .

 

در انتهای صفحه نظر خود را در مورد مطلب منتشر شده با ما مطرح نمایید و در صورت تمایل در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *