توضیحات
والتر بنیامین، فیلسوف آلمانی، رمان دفترهای سرافینو گوبیو فیلمبردار سینما را بهمثابهٔ گفتاری در باب نظریهٔ فیلم بررسی کرده است. این کتاب با مایههای کلاسیک از نخستین رمانهایی است که نظریهٔ فیلم در آن به ژانری ادبی بدل میشود و لوییجی پیراندللو با رویکردی انتقادی و تیزبینی و نبوغی پیشگویانه به تشریح نظریات سینماییاش میپردازد و زندگی انسان در عصر سرمایهداری و نابودی هنر راستین و ارزشهای انسانی را توصیف میکند. پیراندللو در این اثر که یادآور فیلم مردی با دوربین فیلمبرداری ساختهٔ ژیگا وِرتوف است بهطرزی نبوغآمیز به بحران انحطاط هنر و نابودی فضائل بشری اشاره میکند.
ازاین مترجم منتشر گردیده:
فرشته ی سیاه – آنتونیو تابوکی -اثمار موسوی نیا- چشمه
مشتاق –
بعد از خواندن کتاب این احساس را دارم که بالاخره از پیراندلوس چیزی که تصور می کردم باید بدهد به دست آوردم.
حس پوچی!
فیلمبردار داستان نستوروف و تنهایی را که مردان او را تحت الشعاع قرار می دهند به ما می دهد. این داستان یک ببر رنجور است (بله، یک ببر واقعی)، داستانی درباره فیلم ها، غیر ضروری ها و واقعا ضروری ها. دیالوگ ها اغلب به طرز غیرقابل تحملی جذاب می شوند، بنابراین من متوجه شدم که همان دیالوگ ها را بارها و بارها می خوانم تا بتوانم ادامه دهم. فلسفه پیراندلو با اضطراب وجودی او روبرو شد و شعری تاریک را به ارمغان آورد که کاملاً به چشم خواننده می آید، به نظر یک طغیان است و بهتر است از این طریق بیایند، برخی مسائل بهتر است سرریز و وحشی به مقصد برسند.