معرفی کتاب

کتاب عمارت رصدخانه اثر ادوارد گری ترجمه احسان کرم ویسی نشرچشمه

کتاب عمارت رصدخانه اثر ادوارد گری ترجمه احسان کرم ویسی نشرچشمه

کتاب عمارت رصدخانه اثر ادوارد گری ترجمه احسان کرم ویسی نشرچشمه

اردوارد کری نویسنده معاصر انگلیسیه که سال‌هاست داره می‌نویسه؛ اولین و مشهورترین کتابش، «عمارت  رصدخانه» ست که سال 2000 منتشر شده. این کتاب همین ماه توسط نشر چشمه‌ با ترجمه‌ی احسان کرم‌‌ویسی منتشر شد. بریم سراغ کتاب.

 

تمام ماجرا‌های کتاب حول عمارتی به نام عمارت رصدخانه می‌گذره. عمارتی که در حال فروپاشیه و آدم‌های عمارت در انزوای خودخواسته دارن به فنا می‌رن. شخصیت اصلی داستان، «فرانسیس اورم» آدم عجیبیه. البته تمام آدم‌های داستان عجیبند ولی شما این عجیب بودن رو در طول داستان کاملا عادی می‌بینید.مثلا ظاهر عجیب فرانسیس یا علاقه‌‌ش به دزدین اشیا؛ نه هر شی یا حتی اشیا قیمتی، بلکه تمام چیزهایی که برای دارنده ارزشمندند. یا معلمی که یک‌سره در حال اشک ریختن و عرق ریختنه یا زنی که خودش رو دوخته به کاناپه و تمام سریال‌های آبکی تلویزیون رو می‌بینه و وقتی برق قطع می‌شه دچار شوک می‌شه. زندگی تمام افراد عجیب و غریب ادامه پیدا می‌کنه تا وقتی که یک مستاجر جدید به عمارت میاد و این آغاز تمام اتفاقاته…

 

«عمارت رصدخانه» پر از قصه‌ست. قصه‌ی آدم‌ها، اشیا و حتی مکان‌ها. نویسنده برای تک‌تک افراد و اشیای داخل کتاب یک قصه‌ی توی آستینش داره که شگفت‌زده بشین. از لحاظ داستانی شاید بتونم با «مغازه خودکشی» ژان تولی و «دست‌های کوچولو کف می‌زنند» دن رودز تقریبا توی یک رده قرار بدم ولی همین توجه خاص ادوارد کری به اشیا و مکان، کتابش را متفاوت می‌کنه.

 

خوندن نوشته‌ی پشت جلد کتاب عمارت رصدخانه اثر ادوارد گری ترجمه احسان کرم ویسی نشرچشمه هم خالی از لطف نیست: «این رمان بیشتر از هر چیزی درباره‌ی رنج و فقدان است. در پایان اما امید طلوع می‌کند و رنگی دیگر به فضای داستان می‌دهد. طرح داستان ساده است اما احساسات نهفته در زیر متن کتاب پیچیده. داستانی عجیب اما دلنشین دارد و بعید است شخصیت‌های شگفت‌انگیز آن تا مدت‌ها از ذهن خواننده برود.»

این مطلب را از دست ندهید  معرفی کتاب داستان تاکسی سواری اثر سروش صحت

در آخر بگم من کتاب رو به قصد خوندن شروع نکردم و فقط خواستم به عنوان کتابفروش دینم رو به کتاب عمارت رصدخانه اثر ادوارد گری ترجمه احسان کرم ویسی نشرچشمه ادا کنم که خوشبختانه افتادم توی دام نویسنده و کتاب رو تا انتها خوندم. پیشنهاد می‌کنم اگر اهل کمدی سیاه یا فضای ابزورد هستید حتما این کتاب رو بخونید.

 

چند سطر از کتاب عمارت رصدخانه اثر ادوارد گری ترجمه احسان کرم ویسی نشرچشمه رو با هم بخونیم

“هوای خاطرات شرجی بود. دم داشت و برای نفس کشیدن تقلا می‌کردیم، زور می‌زدیم کمی هوا به ریه‌هامان بفرستیم، ولی باز آن هوا پر از خاطره بود. ما خاطره را نفس می‌کشیدیم. هر کسی خاطراتش را به یاد می‌آورد.

کودکی‌های‌مان در راه‌پله‌های عمارت رصدخانه جست‌وخیزکنان بالا و پایین می‌دوید و بر بسترهامان مرگ به انتظار نشسته بود. در غبار خانه‌هامان ذرات ریز پوست‌مان در هوا جاری بود، بعضی‌هاشان را چند سال پیش پوست انداخته بودیم، بعضی‌هاشان هم همین چند روز پیش بود انگار. آن وقت این ذرات ریز به هم می‌خوردند، طوری که پوست قبلی‌مان را به شکل قبلی‌مان می‌دیدیم و این گیج‌مان می‌کرد؛ همین ارواح پوست‌های گذشته‌‌ی معلق در هوای اطراف‌مان.”

صفحه 118

 

متن : سعیده تیموری

 

برای خرید کتاب در مشهد و سراسر ایران و معرفی کتاب عمارت رصدخانه اثر ادوارد گری ترجمه احسان کرم ویسی نشرچشمه از لینک زیر استفاده نمایید

عمارت رصدخانه – ادوارد کری – احسان کرم ویسی – چشمه

 

برای خرید اینترنتی کتاب مورد علاقه خود در هر رده سنی که باشید در بهترین کتابفروشی انلاین ارزان مشهد می‌توانید کتاب مناسب خود را پیدا کنید و از طریق شهرکتاب ها و پردیس کتاب مشهد در سراسر کشور و نیز وب سایت کتاب فروشی آنلاین دلشدگان نسبت به تهیه آن اقدام کنید . مثل همیشه می‌توانید خیلی راحت و فوری از وبسایت خرید کنید برای این کار کافیست اسم کالا / کتاب را در پنجره جستجو بنویسید و بعد دکمه خرید را بزنید .

این مطلب را از دست ندهید  معرفی کتاب عشق و اسلحه اثر جنیفر کلمنت ترجمه میچکا سرمدی نشرچشمه

در انتهای صفحه نظر خود را در مورد مطلب منتشر شده با ما مطرح نمایید و در صورت تمایل در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *