توضیحات
ماشا امروز اوقاتش تلخ است. در هجده سالگی ازدواج کرده. آن موقع گمان میکرد شوهرش مردی بینهایت هوشمند است. اما حالا نظرش عوض شده…
شهرت چخوف بهعنوان نمایشنامهنویس به خاطر نمایشنامههاى مرغ دریایی، دایی وانیا، سه خواهر و باغ آلبالوست. بیش از هفتاد فیلم براساس نمایشنامهها و داستانهاى وى ساخته شده است. شخصیتهای اصلى نمایشنامههاى او را بورژواهاى معمولى، ملاکان کوتهفکر و آریستوکراتهاى کوچک تشکیل میدهند. آنها نمایانگر امیدهاى بربادرفته، فرصتهاى سوخته، تعلل و دل سپردن به قضا و قدر هستند. طنز تلخ مستتر در نمایشنامههای او از چنین مضامینی تشکیل شده و طی دهههای متمادی که از نگارش و اولین اجرای این نمایشنامهها می گذرد، همچنان روزآمد و قابل تعمیم به موقعیت انسان امروز مینمایند.
مشتاق –
خوانندگان از آزمایشها و مصیبتهای خواهران مارشا، اولگا و ایرینا و معنای زن بودن، چه مجرد و چه متاهل در اواسط قرن نوزدهم، یاد میگیرند. حکایت هایی برای پوشکین و لرمانتوف ارائه شده و به ترسیم تصویری از جامعه روسیه در زمان انتشار کمک می کند. در حالی که نمایشنامههای چخوف در اکثر نسخهها حدود ۸۰ صفحه است، از این جهت که به خوانندگان اجازه میدهد ببینند روسها قبل از انقلاب چگونه زندگی میکردهاند، کلاسیکهای مهمی هستند و حوادثی را که جامعه را تغییر داد رهبری میکنند. زنان در این نمایش خواهان زندگی بهتری بودند اما تابع هوس برادر یا شوهر خود بودند. در یک جامعه مدرن، چخوف پیشبینی میکند که زنان این خواهران باهوش و آیندهنگر را میپسندند که جایگاهی مشابه مردان در جامعه خواهند داشت. این مضامین در باغ آلبالو نیز رایج است.