معرفی کتاب

معرفی کتاب محفل فیلسوفان خاموش اثر نوراک و ویتوریو هوسله ترجمه کوروش صفوی نشر هرمس

معرفی کتاب محفل فیلسوفان خاموش اثر نوراک و ویتوریو هوسله ترجمه کوروش صفوی نشر هرمس

معرفی کتاب محفل فیلسوفان خاموش اثر نوراک و ویتوریو هوسله ترجمه کوروش صفوی نشر هرمس

«با چه کتابی فلسفه رو شروع کنم؟» از افرادی که میان کتابفروشی و زل می‌زنن به قفسه‌ی فلسفه، این جمله رو زیاد شنیدم. بخوام وسواسی‌ بشم واقعا کتاب اولی که از فلسفه می‌خونید، مهمه! من بهتون کتاب «محفل فیلسوفان خاموش» رو پیشنهاد می‌دم.
این کتاب مجموعه‌ نامه‌های یک فیلسوف و یک دختر ده ساله‌ست. اما فقط نامه‌ها قسمت هیجان‌انگیز کتاب نیست، قضیه برمی‌گرده به کافه‌ای به نام محفل فیلسوفان خاموش. توی این کافه تمام فیلسوف‌ها جمع می‌شن و در مورد نامه‌ها بحث و گفت‌وگو می‌کنن.

کتاب اصلا خسته‌کننده و خشک نیست، همین سبک نامه‌نگاری کتاب باعث شده لابه‌لای مسائل پایه و وسط مکتب‌های فکری مختلف، زندگی چند آدم معمولی و فیلسوف رو هم رصد کنید‌. این قسمت کتاب مطمئنا برای افرادی که علاقه‌ی خاصی به دنبال کردن زندگی افراد مشهور دارن باید جالب باشه.

شما مکتب های فکری هر فیلسوف رو حین خوندن کتاب متوجه میشین و مهم‌تر از اینکه نقد بررسی میشن. تقریبا خیلی زیرپوستی یه محکمه‌ای برای هر فیلسوف برگزار می‌شه. مثلا چرا شوپنهاور زن‌ستیز بوده و خب علاوه بر اینکه خود شوپنهاور از خودش دفاع می‌کنه، بقیه فیلسوف‌ها هم نقدشون رو وارد می‌کنن.

در آخر اگر بگین یک جمله در مورد کتاب «محفل فیلسوفان خاموش» بگو، میگم: کتابی برای همه‌ سلیقه‌های کتابخوانی!

چند سطر از این کتاب رو با هم بخونیم:

خیلی وقت پیش، پدر و مادرم با چند نفر از آشنایان به ویارگیو رفته بودند؛ در همان استان توسکانا. آنجا هر ساله کارناوال بزرگی برپا می‌شود که واقعا دیدنی است. آن‌ها هم به همین خاطر به آن‌جا رفته بودند. وقتی جشن به اوج خودش می‌رسد، این آشنایان از پدر و مادرم خداحافظی کرده مراسم جشن را ترک می‌کنند؛ آن هم به این بهانه که همین حالا برنامه‌ی پخش مستقیم کارناوال ویارگیو از تلویزیون شروع می‌شود… آیا به نظرت این نوعی جنون نیست که آدم واقعیت را ول کند و دلش را به تصویری از آن خوش کند؟ جنون‌آمیزتر از آن، این است که واقعیت‌های ذهنی‌مان را واقعی تلقی کنیم و احساس نکنیم که این‌ها صرفا تصورات ما هستند، درست مثل ماجرای مُثُل افلاطون. کسی که جلوی تلویزیون میخکوب شده، درون غاری نشسته که خودش درون غار دیگری است.
صفحه ۸۹

این مطلب را از دست ندهید  معرفی کتاب عشق و اسلحه اثر جنیفر کلمنت ترجمه میچکا سرمدی نشرچشمه

 

متن : سعیده تیموری

 

برای خرید کتاب در مشهد و ساسر ایران و معرفی کتاب محفل فیلسوفان خاموش اثر نوراک و ویتوریو هوسله ترجمه کوروش صفوی نشر هرمس از لینک زیر استفاده نمایید

محفل فیلسوفان خاموش – نوراک و ویتوریو هوسله – کوروش صفوی – هرمس

 

برای خرید اینترنتی کتاب و هر عنوانی که علاقه داشته باشید و در هر رده سنی که باشید در بهترین کتاب فروشی اینترنتی مشهد می‌توانید کتاب مناسب خود را پیدا کنید و از طریق وب سایت کتاب فروشی آنلاین دلشدگان مشهد نسبت به تهیه آن اقدام کنید . مثل همیشه می‌توانید خیلی راحت و فوری از وبسایت خرید کنید برای این کار کافیست اسم کالا / کتاب را در پنجره جستجو بنویسید و بعد دکمه خرید را بزنید .

در انتهای صفحه نظر خود را در مورد مطلب منتشر شده با ما مطرح نمایید و در صورت تمایل در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *