معرفی کتاب

معرفی کتاب روستای محو شده اثر برنار کی رینی ترجمه ابوالفضل الله دادی نشر نو

معرفی کتاب روستای محو شده اثر برنار کی رینی ترجمه ابوالفضل الله دادی نشر نو

معرفی کتاب روستای محو شده اثر برنار کی رینی ترجمه ابوالفضل الله دادی نشر نو

یک روز رو تصور کنید، مثل همه‌ی روزهای معمولی. هر کسی درگیر رفتن به محل کارشه. اما چند ساعت بعد متوجه موضوعی میشید: شما تا یک محدوده‌ی خاص بیشتر نمیتونید برید. شهر، بخش یا روستای شما از کل دنیا جدا شده!

این بلاییه که سر مردمان روستای شاتیون-آن-بی‌یر اومده. روز اول همه دنبال علتند، اما کسی اطلاعاتی به‌دست نمیاره. فکر کنم بتونید وحشت و ناتوانی این مردم رو درک کنید. من از اول داستان فقط به این فکر می‌کردم که مردم روستا بالاخره از چی تلف می‌شن کدوم نیازشون دیوونه‌شون می‌کنه و ادامه‌ی زندگی رو سخت! و خب جواب‌ داخل داستانه..‌.

برنار کی‌رینی نویسنده‌ی فرانسوی با گفتگو با روزنامه‌ی فیگارو و در پاسخ به این‌که چطور ایده‌ی روستای محوشده به ذهنش رسیده می‌گه: «اگر روزگاری مجبور شویم خودمان همه‌چیز را به صورت جمعی در دست بگیریم، چگونه رفتار خواهیم کرد؟ این پرسشی بود که می‌خواستم با روستایی‌های این رمان به جواب آن برسم.»

پیشنهاد می‌کنم اول که کتاب رو دست گرفتید کمی صبور باشید. نویسنده در اوایل کتاب (مجبوره) تمام نقشه‌ی روستا رو گزارش‌گونه توضیح بده و کمی حوصله سر بر و سخت به نظر می‌رسه.

بخوام نظر شخصیم رو بگم که خب ایده‌ی کتاب خیلی خوب بود. اما موضوع اصلی چگونگی این اتفاق نیست، موضوع انزوا و تنهایی‌ای که نصیب این مردم می‌شه. راستش اولش ایده‌ی داستان برای من جدید به نظر اومد ولی هر چی جلوتر رفتم به این نتیجه رسیدم که ما هم توی این انزوا دست‌وپا زدیم: کرونا، تحریم‌ها و…!

این مطلب را از دست ندهید  معرفی کتاب تعمیرکار اثر برنارد مالامود ترجمه شیما الهی نشرچشمه

 

متن : سعیده تیموری

عکس : سعیده تیموری

 

برای خرید کتاب در مشهد سراسر ایران و معرفی کتاب روستای محو شده اثر برنار کی رینی ترجمه ابوالفضل الله دادی نشر نو از لینک زیر استفاده نمایید

 

روستای محو شده – برنار کی رینی – ابوالفضل الله دادی – نشر نو

 

برای خرید اینترنتی کتاب و هر عنوانی که علاقه داشته باشید و در هر رده سنی که باشید در بزرگترین کتاب فروشی آنلاین مشهد می‌توانید کتاب مناسب خود را پیدا کنید و از طریق وب سایت کتاب فروشی آنلاین دلشدگان مشهد نسبت به تهیه آن اقدام کنید . مثل همیشه می‌توانید خیلی راحت و فوری از وبسایت خرید کنید برای این کار کافیست اسم کالا / کتاب را در پنجره جستجو بنویسید و بعد دکمه خرید را بزنید .

در انتهای صفحه نظر خود را در مورد مطلب منتشر شده با ما مطرح نمایید و در صورت تمایل در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *